11,12,14/8/24
שלושה ימים מרוכזים בחופשת הקיץ של SEL
מחזור מס' 7!!
למידה רגשית-חברתית בשילוב מיינדפולנס
השתלמות מקוונת באמצעות זום!!
השתלמות בהנחיית
ד"ר איריס ברכוז
פסיכולוגית חינוכית מומחית, מטפלת CBT מוסמכת ומדריכה עם מומחיות עם בעלי ADHD, חרדות ולקויות למידה
מטפלות.ים, מאמנות.ים, אנשי חינוך:
מבינים כי השפעות המשברים התכופים שחווינו במדינה ובעולם מחייבות רכישת כלים מתאימים לרגיעה, וויסות רגשי ושליטה עצמית?
השלכות המצב על העולם הרגשי-חברתי של הילדים והמתבגרים (והמבוגרים) מדאיגות אתכם?
אולי למדתם מיינדפולנס, אבל חסר לכם מודל התערבות שיטתי, מובנה ומאורגן בו תוכלו לשלב את כלי המיינדפולנס ולהפיק מהם את המירב?
סקרנים לדעת סוף סוף מה זה SEL?
מזמינה אתכם להשתלמות מקיפה בת 3 ימים ב SEL, בה תלמדו תכנית התערבות עשירה בכלים יישומיים,
שכוללת 5 מימדים לפיתוח רגשי-חברתי:
מודעות עצמית, ניהול עצמי, מודעות חברתית,
מיומנויות בינאישיות וקבלת החלטות.
בשילוב מיינדפולנס
השתלמות בנושא הקניית קישורים חברתיים לילדים, נוער, ומבוגרים צעירים
ימים ראשון, שני, רביעי
11,12,14/8/24
בשעות- 14:30-9:00
ההשתלמות מועברת בזום.
עלות ההשתלמות 1280 ש"ח
ובהרשמה מוקדמת עד ה 30/07/24, המחיר הוא 1140 ש"ח
ההרשמה להשתלמות מתבצעת טלפונית –
052-8353522, 050-6874640
וניתן גם/או להשאיר פרטים בטופס
מה תקבלו בהשתלמות?
- שפע תרגילים, הפעלות וסרטונים מבוססי מיינדפולנס שפונים לפיתוח מודעות עצמית, שליטה עצמית, יכולת התמודדות עם מצבי לחץ, פיתוח אמפתיה וחמלה ועוד.
- הצצה לתחום הלמידה הרגשית-חברתית (SEL) שהפכה ל"להיט" במערך החינוכי-טיפולי בארה"ב ובקנדה.
- מערכי שיעור מובנים של תכנית SEL, שמשלבים הסברים מדעיים על המוח.
- תרגול ואימון מיינדפולנס ככלי ללמידה חברתית-רגשית
- קבצי שמע עם מדיטציות מיינדפולנס
- רקע תיאורטי ומחקרי על למידה חברתית- רגשית
- 3 פוסטרים של המוח במצבים שונים לצורך מתן הסברים והדגמה.
- הכלים נלמדים בדרך חוויתית ומתאימים לילדים בגילאי בי"ס בטיפול פרטני, קבוצתי וכיתתי
על החשיבות של פיתוח מיומנויות רגשיות-חברתיות
בקרב ילדים ובני נוער
אם לילד יש קושי בחשבון- הוא יכול ללכת לשחק כדורגל עם חבריו. אם לילדה יש קושי באיות, היא יכולה לצייר עם חברותיה. מקשיים בתחום החברתי אי אפשר להתחמק. ברגע ששני ילדים ויותר נמצאים יחד – זוהי סיטואציה חברתית. ו…אין התאמות כמו הארכת זמן, מחשבון או הקראה!*
*בהשראת הסרט והספר של ריצ'רד לבוי "בוחרים בהם אחרונים, מציקים להם ראשונים".
מיומנויות רגשיות-חברתיות מתייחסות ליכולות של וויסות רגשות והתנהגות, שליטה עצמית כמו עמידה בלחצים והתמודדות עם תסכול, כעס וחרדה, מודעות לעצמי ולאחר, אמפתיה, שיתוף פעולה ועוד ועוד.
מחקרים שבדקו את חשיבותן של המיומנויות הרגשיות-חברתיות והשפעתן על מידת הצלחתם של ילדים בתחומי חיים שונים, הן בטווח הקצר והן בהמשך חייהם, מצאו, כי מעבר לקשר הישיר עם ההיבטים הבינאישיים קיים מתאם גבוה גם עם:
– הצלחה לימודית בביה"ס ובלימודים גבוהים, שנים מאוחר יותר
– בריאות טובה יותר
– רווחה כלכלית ותעסוקה יציבה.
– בהלימה, נמצא מתאם הפוך עם נטייה להתמכרות והסתבכות עם החוק.
תוצאות מחקרים אלו מכוונות לכך שהקניית מיומנויות אלה לתלמידים בגילאי בי"ס היא חשובה לא פחות ואולי אף יותר מהקנייה של לימודי תכני הליבה.
כמו בתוכניות CASEL ׁ(קולבורציה ללמידה רגשית חברתית), שמועברות בארה"ב ובקנדה גם התוכנית המוצגת בהשתלמות מתבססת על חמישה מימדים לפיתוח רגשי-חברתי: מודעות עצמית, ניהול עצמי, מודעות חברתית, מיומנויות בינאישיות וקבלת החלטות.
תכנים אלו מועברים תוך שילוב של תרגול מיינדפולנס עם הילדים ועם סביבותיהם כולל ההורים והצוות החינוכי.
כתיבת מחמאות כחלק מפיתוח מיומנויות חברתיות
מה בתוכנית
יום ראשון – 11/8/24
הסבר על מיינדפולנס- מבוא תיאורטי. למה מיינדפולנס בבתי ספר?
הגדרות, מטרות ויתרונות, סרטונים, אבני היסוד של 10 מפגשי התוכנית "מגיעים רחו"ק"
5 מיומנויות רגשיות-חברתיות.
מפגשי תכנית הSEL:
- מפגש 1: היכרות עם עולם המיינדפולנס והמוח שלנו
- מפגש 2: ביסוס ההיכרות עם המוח, מיינדפולנס לנשימה
- מפגש 3: מיינדפולנס לצלילים וקולות
יום שני – 12/8/24
הנחיית הורים ליצירת שפה משותפת גם בבית.
מפגשי תכנית ה SEL:
- מפגש 4: מיינדפולנס לתחושות גוף
- מפגש 5: מיינדפולנס לרגשות
- מפגש 6: פיתוח מיומנויות חברתיות: פרספקטיבות ופיתוח אמפתיה
- מפגש 7: המשך: פיתוח מיומנויות חברתיות: אמפתיה, נדיבות, מתן מחמאות
יום רביעי – 14/8/24
מפגש תכנית ה SEL:
- מפגש 8: שיתוף פעולה, היחסים במרכז.
- מפגש 9: קבלת החלטות מושכלת
- מפגש 10: קבלת החלטות וסיכום
- הנחיית מורים ליצירת הטמעה של התכנים ושימורם
* ייתכנו שינויים קלים בלוח הזמנים בהתאם לצרכי הקבוצה
מהו מיינדפולנס?
מיינדפולנס פירושו להיות בקשיבות לרגע הזה, מתוך כוונה, עם סקרנות, פתיחות וללא שיפוטיות או ביקורת.
תרגול מיינדפולנס כולל תרגול מיקוד הקשב והמודעות ב"עוגנים" של הרגע הזה, כולל נשימה, תחושות גוף, צלילים וקולות.
תוך כדי התרגול ניתן ללמוד להניח למחשבות ולרגשות מלחיצים ומדכאים מבלי להילחם בהם ולהשיג "רווח של חופש" שמאפשר רוגע, מודעות, חמלה, קבלה ואמפתיה.
משובים ממטפלים, מאמנים ואנשי חינוך שעברו את ההכשרה בכלי ה SEL באמצעות מיינדפולנס
משוב קב' פסיכולוגים חינוכיים
בכנס הפסיכולוגים החינוכיים 2019 העברתי את ההשתלמות הזו, בנושא למידה רגשית חברתית באמצעות מיינדפולנס.
התגובות היו נלהבות, כפי שמסר ארז בלנאו ממארגני הכנס בחטיבה החינוכית בהפ"י:
"המשוב של המשתתפים בסדנה היה בין המשובים הגבוהים ביותר בכנס"
(התקיימו 61 סדנאות).
חוות דעת על יום השתלמות בנושא מיינדפולנס ל ADHD
והפרעת קשב
והפרעות קשב, מאבחנת בשיטת ארלן.
קצת עלי.... ד"ר איריס ברכוז
- פסיכולוגית חינוכית מומחית
- מטפלת CBT (קוגניטיבית-התנהגותית) מומחית
- מדריכה מטעם איט"ה (האגודה הישראלית לטיפול התנהגותי -קוגניטיבי)
- מאמנת ADHD בכירה ומדריכה מוסמכת מטעם לשכת המאמנים
- לשעבר, ראש ועדת חברים באיט"ה
- מפתחת שיטת האימון הקוגניטיבי-התנהגותי ל ADHD, תוכנית SEL מבוססת מיינדפולנס "מגיעים רחו"ק", ומשחקים וכלים אימוניים-טיפוליים
- מטפלת בילדים, מתבגרים, הורים ומבוגרים עם ADHD וחרדות מזה 25 שנים
- מלמדת בתכניות CBT לילדים ונוער ברחבי הארץ
- בעלת המרכז לאימון וטיפול CBT וביה"ס ל ADHD
- מנהלת החל משנה"ל תשס"ה את תוכנית לימודי ה CBT הדו-שנתית באוניברסיטת תל אביב
בעבודתי אני משלבת טכניקות טיפוליות ואימוניות מעולם ה-CBT יחד עם עבודת גוף-נפש, כולל מיינדפולנס וביופידבק. אני מוצאת כי השילוב יעיל ביותר ועונה על הצרכים המגוונים של בעלי ADHD וחרדות.