Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
ד"ר איריס ברכוז logo
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
ד"ר איריס ברכוז logo

11,12,14/8/24

שלושה ימים מרוכזים בחופשת הקיץ של SEL

מחזור מס' 7!!

למידה רגשית-חברתית בשילוב מיינדפולנס

השתלמות מקוונת באמצעות זום!!

השתלמות בהנחיית
 ד"ר איריס ברכוז 
פסיכולוגית חינוכית מומחית, מטפלת CBT מוסמכת ומדריכה עם מומחיות עם בעלי ADHD, חרדות ולקויות למידה

מטפלות.ים, מאמנות.ים, אנשי חינוך: 

 מבינים כי השפעות המשברים התכופים שחווינו במדינה ובעולם מחייבות רכישת כלים מתאימים לרגיעה, וויסות רגשי ושליטה עצמית?

השלכות המצב על העולם הרגשי-חברתי של הילדים והמתבגרים (והמבוגרים) מדאיגות אתכם?
אולי למדתם מיינדפולנס, אבל חסר לכם מודל התערבות שיטתי, מובנה ומאורגן בו תוכלו לשלב את כלי המיינדפולנס ולהפיק מהם את המירב? 

סקרנים לדעת סוף סוף מה זה SEL?

 מזמינה אתכם להשתלמות מקיפה בת 3 ימים ב SEL, בה תלמדו תכנית התערבות עשירה בכלים יישומיים,
שכוללת 5 מימדים לפיתוח רגשי-חברתי:
מודעות עצמית, ניהול עצמי, מודעות חברתית,
מיומנויות בינאישיות וקבלת החלטות.
בשילוב מיינדפולנס 

השתלמות בנושא הקניית קישורים חברתיים לילדים, נוער, ומבוגרים צעירים

ימים ראשון, שני, רביעי
11,12,14/8/24
בשעות- 14:30-9:00

ההשתלמות מועברת בזום.

עלות ההשתלמות  1280 ש"ח
ובהרשמה מוקדמת עד ה 30/07/24, המחיר הוא 1140 ש"ח

ההרשמה להשתלמות מתבצעת טלפונית –

052-8353522, 050-6874640
וניתן גם/או להשאיר פרטים בטופס

מה תקבלו בהשתלמות?

  • שפע תרגילים, הפעלות וסרטונים מבוססי מיינדפולנס שפונים לפיתוח מודעות עצמית, שליטה עצמית, יכולת התמודדות עם מצבי לחץ, פיתוח אמפתיה וחמלה ועוד.
  • הצצה לתחום הלמידה הרגשית-חברתית (SEL) שהפכה ל"להיט" במערך החינוכי-טיפולי בארה"ב ובקנדה.
  • מערכי שיעור מובנים של תכנית SEL, שמשלבים הסברים מדעיים על המוח.
  • תרגול ואימון מיינדפולנס ככלי ללמידה חברתית-רגשית
  • קבצי שמע עם מדיטציות מיינדפולנס
  • רקע תיאורטי ומחקרי על למידה חברתית- רגשית
  • 3 פוסטרים של המוח במצבים שונים לצורך מתן הסברים והדגמה.
  • הכלים נלמדים בדרך חוויתית ומתאימים לילדים בגילאי בי"ס בטיפול פרטני, קבוצתי וכיתתי
מה תקבלו בהשתלמות

על החשיבות של פיתוח מיומנויות רגשיות-חברתיות
בקרב ילדים ובני נוער

אם לילד יש קושי בחשבון- הוא יכול ללכת לשחק כדורגל עם חבריו. אם לילדה יש קושי באיות, היא יכולה לצייר עם חברותיה. מקשיים בתחום החברתי אי אפשר להתחמק. ברגע ששני ילדים ויותר נמצאים יחד – זוהי סיטואציה חברתית. ו…אין התאמות כמו הארכת זמן, מחשבון או הקראה!*

*בהשראת הסרט והספר של ריצ'רד לבוי "בוחרים בהם אחרונים, מציקים להם ראשונים".

מיומנויות רגשיות-חברתיות מתייחסות ליכולות של וויסות רגשות והתנהגות, שליטה עצמית כמו עמידה בלחצים והתמודדות עם תסכול, כעס וחרדה, מודעות לעצמי ולאחר, אמפתיה, שיתוף פעולה ועוד ועוד.

מחקרים שבדקו את חשיבותן של המיומנויות הרגשיות-חברתיות והשפעתן על מידת הצלחתם של ילדים בתחומי חיים שונים, הן בטווח הקצר והן בהמשך חייהם, מצאו, כי מעבר לקשר הישיר עם ההיבטים הבינאישיים קיים מתאם גבוה גם עם:

– הצלחה לימודית בביה"ס ובלימודים גבוהים, שנים מאוחר יותר

– בריאות טובה יותר

– רווחה כלכלית ותעסוקה יציבה.

– בהלימה, נמצא מתאם הפוך עם נטייה להתמכרות והסתבכות עם החוק.

תוצאות מחקרים אלו מכוונות לכך שהקניית מיומנויות אלה לתלמידים בגילאי בי"ס היא חשובה לא פחות ואולי אף יותר מהקנייה של לימודי תכני הליבה.

כמו בתוכניות CASEL ׁ(קולבורציה ללמידה רגשית חברתית), שמועברות בארה"ב ובקנדה גם התוכנית המוצגת בהשתלמות מתבססת על חמישה מימדים לפיתוח רגשי-חברתי: מודעות עצמית, ניהול עצמי, מודעות חברתית, מיומנויות בינאישיות וקבלת החלטות.

תכנים אלו מועברים תוך שילוב של תרגול מיינדפולנס עם הילדים ועם סביבותיהם כולל ההורים והצוות החינוכי.

כתיבת מחמאות כחלק מפיתוח מיומנויות חברתיות

כתיבת מחמאות

מה בתוכנית

יום ראשון –  11/8/24

הסבר על מיינדפולנס- מבוא תיאורטי. למה מיינדפולנס בבתי ספר? 

הגדרות, מטרות ויתרונות, סרטונים, אבני היסוד של 10 מפגשי התוכנית "מגיעים רחו"ק"

5 מיומנויות רגשיות-חברתיות. 

מפגשי תכנית הSEL:

  • מפגש 1: היכרות עם עולם המיינדפולנס והמוח שלנו
  • מפגש 2: ביסוס ההיכרות עם המוח, מיינדפולנס לנשימה
  • מפגש 3: מיינדפולנס לצלילים וקולות

יום שני –       12/8/24 

הנחיית הורים ליצירת שפה משותפת גם בבית.

מפגשי תכנית ה SEL:

  • מפגש 4: מיינדפולנס לתחושות גוף
  • מפגש 5: מיינדפולנס לרגשות
  • מפגש 6: פיתוח מיומנויות חברתיות: פרספקטיבות ופיתוח אמפתיה
  • מפגש 7: המשך: פיתוח מיומנויות חברתיות: אמפתיה, נדיבות, מתן מחמאות

יום רביעי –    14/8/24

מפגש תכנית ה SEL:

  • מפגש 8: שיתוף פעולה, היחסים במרכז.
  • מפגש 9: קבלת החלטות מושכלת
  • מפגש 10: קבלת החלטות וסיכום
  • הנחיית מורים ליצירת הטמעה של התכנים ושימורם

* ייתכנו שינויים קלים בלוח הזמנים בהתאם לצרכי הקבוצה

מהו מיינדפולנס? 

מיינדפולנס פירושו להיות בקשיבות לרגע הזה, מתוך כוונה, עם סקרנות, פתיחות וללא שיפוטיות או ביקורת.
תרגול מיינדפולנס כולל תרגול מיקוד הקשב והמודעות ב"עוגנים" של הרגע הזה, כולל נשימה, תחושות גוף, צלילים וקולות.
תוך כדי התרגול ניתן ללמוד להניח למחשבות ולרגשות מלחיצים ומדכאים מבלי להילחם בהם ולהשיג "רווח של חופש" שמאפשר רוגע, מודעות, חמלה, קבלה ואמפתיה. 

מהו מיינדפולנס

משובים ממטפלים, מאמנים ואנשי חינוך שעברו את ההכשרה בכלי ה SEL באמצעות מיינדפולנס

משוב קב' פסיכולוגים חינוכיים

בכנס הפסיכולוגים החינוכיים 2019 העברתי את ההשתלמות הזו, בנושא למידה רגשית חברתית באמצעות מיינדפולנס. 

התגובות היו נלהבות, כפי שמסר ארז בלנאו ממארגני הכנס בחטיבה החינוכית בהפ"י:

"המשוב של המשתתפים בסדנה היה בין המשובים הגבוהים ביותר בכנס"

(התקיימו 61 סדנאות).

משוב ממטפלים
רחל נאה אכטל
" אחת למס חודשים אני מרשה לעצמי להתפנק בקורס מבית המדרש של איריס. כל קורס מקצועי, מרתק ובעיקר יישומי. הפעם נפגשנו איריס, ה -Sel ואני בתחילת ימי הקורונה ... וואו איזה תענוג! אז כן, הקורס נערך בזום, ולא, זה לא הפריע בכלל ללמידה. השילוב של המיינדפולנס בתקופה המאתגרת שנחתה אצלנו, הדגיש את החשיבות העצומה של דרך החיים הזאת ואת המימד האימוני/טיפולי הזה. שלל הכלים האחרים שנלמדו והדרך שבה איריס הנגישה את הדברים היתה נפלאה, השלימו את החוויה הלימודית, חברתית מקצועית הזאת, וכבר בשנת הלימודים הבאה אני איישם את הדברים בקבוצות האימון בקשב לנוער שאני מנחה. בקיצור ממליצה בחום!"
רחל נאה אכטל
מאמנת ADHD ומנחת קבוצות
ורד פלסקוב
"איריס יקרה, איזה כיף להיזכר בהשתלמות המצוינת שלך, הידע העצום, הכלים הפרקטיים שלמדתי ממך ובעיקר איך ליצור קשר משמעותי, מעניין ומעצים. הכלים מעשירים כל מפגש טיפולי שלי ולא פחות את החיים עצמם".
ורד פלסקוב
פסיכולוגית חינוכית
בשמת פלטניק
"השתלמות SEL שבה השתלמתי אצל איריס, היא השתלמות מקיפה, הנותנת נקודת מבט יחודית וחדשנית על שילוב מיינדפולנס בלמידת כישורים חברתיים. יעילותו של המיינדפולנס הוכחה מחקרית בהפרעות כמו חרדה, דיכאון וכו', אך עד כה לא הושם דגש על שילובו בלמידה חברתית, נושא כה מדובר לאחרונה. ה SEL עושה זאת גם באוכלוסיה רגילה ולא רק ב"שירותה" של הפסיכותרפיה. אי לכך, זו השתלמות שאנשי מקצוע טיפוליים וצוותי חינוך כאחד ימצאו בה שימוש רב".
בשמת פלוטניק
מטפלת CBT, מאמנת ADHD
אלה רסיבה
"היה מקסים כתמיד ונהניתי מאוד! את מחלקת את הידע בנדיבות , החומר מאורגן תמיד ואת תמיד עונה לשאלות והכל באווירה נעימה. יצאתי מההשתלמות שלך עם הרבה רצון לעשייה ותוכנית ברורה לעבודה. שמחתי להיות חלק מקבוצה המדהימה ועם אנשים מעניינים . תודה גדולה ואשמח ללמוד ממך עוד!"
אלה רסיבה
פסיכולוגית חינוכית ומאמנת ADHD
ורד ויסמן
"קורס מדהים, מנחה חד פעמית וקבוצה מיוחדת כאילו נבחרו אחד אחד. מחכה לימי רביעי ללמידה ולנשמה."
ורד ויסמן
מנחת קבוצות ומאמנת ילדים נוער והורים

חוות דעת על יום השתלמות בנושא מיינדפולנס ל ADHD

יוסי גוטין
''באתי לסדנא של איריס עם ניסיון של שנים במדיטציה (וויפסנה והכרות עם נושא המיינדפולנס). למרות הנסייון בנושא, קיבלתי ערך מוסף מהסדנא: קיבלתי כלים שעוזרים לי להגיש בצורה פשוטה וחוויתית את נושא המינדפולנס למתאמנים שלי - ילדים ומבוגרים מאותגרי קשב וריכוז. המתאמנים אוהבים את התרגילים שעוזרים להם להתרכז, להירגע ולשפר את הביטחון העצמי שלהם. כמו בשאר הקורסים והסדנאות שלה, איריס מעבירה את הסדנא בצורה מקצועית, עם חומרים כתובים, תרגילים חוויתיים שעוזרים להפנים את החומר וקבצי מדיטציה קוליים, שנשלחים לדואר האלקטרוני בהמשך. סדנא מומלצת למאמנים ומטפלים שעובדים עם מאותגרי קשב וריכוז וחרדות''.
יוסי גוטין
מאמן ADHD, מאמן ליחסים וזוגיות
כרמל בורט
"איריס יקרה,תודה על סדנת מיינדפולס נפלאה, גדושה בכל טוב (כולל ארוחת צהרים ושאר פינוקים).היום חלף במהירות ובנעימות. אהבתי את הדרך שבה הועברו הדברים. המצגות ברורות , הנושאים והתרגילים שבחרת היו מגוונים, מועילים ומשמעותיים עבורי. תודה לך על הידע, המיומנויות והרצון הטוב שלך לחלוק ולתת כמה שיותר....ובעיקר תודה על החוברת המושקעת שמשמשת אותי בעבודה. מצפה לסדנה הבאה...."
כרמל בורט
פסיכולוגית, מטפלת ביופידבק, מכבי טבעי
אורלי כהן
"נכחתי ביום השתלמות מרוכז בנושא מיינדפולנס ושימושיו שהועבר כסדנה ע"י ד"ר איריס ברכוז. הסדנה היתה עשירה בכלים, יישומית מאד כולל קלסר עשיר בכל החומר בצורה מרוכזת. במהלך הסדנה תרגלנו כל כלי ותרגיל שאיריס לימדה כך שמייד יכולתי ליישם את מה שלמדתי עם מטופליי. ממליצה בחום לכל המעוניין.
אורלי כהן
הדרכת הורים, מומחית ללקויות למידה
והפרעת קשב
חיה שקד
"כהרגלה בקודש, איריס תמיד מסודרת וברורה וכל דבר מאורגן מראש. לא היה דבר שדברנו עליו ולא התנסינו בו. קבלנו את החומר כתוב לגבי כל תרגיל ותרגיל. יצאנו פשוט עם כלים מעשיים. הייתי רוצה להציע לכל המטפלים שעוסקים בנושא שיגיעו לסדנה כזו, יחוו ויהנו ויוכלו לעזור אח"כ עם הכלים לכל המטופלים שלהם. אני ממליצה בחום."
חיה שקד
מטפלת בלקויות למידה
והפרעות קשב, מאבחנת בשיטת ארלן.
רותי פלמינגר
''הי איריס. מודה לך על היום הנפלא שחוויתי,יום ההשתלמות. היום היה מאורגן בקפידה ובאופן מקצועי. גם המשתתפות, כל אחת מתחומה, תרמה לאווירה הטובה. למדתי והוספתי לרפרטואר שלי מגוון של טיפולים, "ובסופו של יום" היתה לי התובנה שחוויתי מינדפולנס בחוויה רב חושית. הרגשתי מועצמת ומחוזקת, התחברתי לגישה שבה הפעלת אותנו. אשמח לעוד ימים כאלו . "
רותי פלמינגר
מטפלת ביופידבק מוסמכת

קצת עלי.... ד"ר איריס ברכוז

  • פסיכולוגית חינוכית מומחית
  • מטפלת CBT (קוגניטיבית-התנהגותית) מומחית
  • מדריכה מטעם איט"ה (האגודה הישראלית לטיפול התנהגותי -קוגניטיבי)
  • מאמנת ADHD בכירה ומדריכה מוסמכת מטעם לשכת המאמנים
  • לשעבר, ראש ועדת חברים באיט"ה
  • מפתחת שיטת האימון הקוגניטיבי-התנהגותי ל ADHD, תוכנית SEL מבוססת מיינדפולנס "מגיעים רחו"ק", ומשחקים וכלים אימוניים-טיפוליים
  • מטפלת בילדים, מתבגרים, הורים ומבוגרים עם ADHD וחרדות מזה 25 שנים
  • מלמדת בתכניות CBT לילדים ונוער ברחבי הארץ
  • בעלת המרכז לאימון וטיפול CBT וביה"ס ל ADHD
  • מנהלת החל משנה"ל תשס"ה את תוכנית לימודי ה CBT הדו-שנתית באוניברסיטת תל אביב

בעבודתי אני משלבת טכניקות טיפוליות ואימוניות מעולם ה-CBT יחד עם עבודת גוף-נפש, כולל מיינדפולנס וביופידבק. אני מוצאת כי השילוב יעיל ביותר ועונה על הצרכים המגוונים של בעלי ADHD וחרדות.

ד״ר איריס ברכוז
דילוג לתוכן