קורס אימון קוגנטיבי התנהגותי ל- ADHD
תכנית הכשרת מאמנים ב-4 מודולות: כלים באימון CBT
לבעלי ADHD
למידע ופרטים נוספים
השאירו כאן את הפרטים ונחזור בהקדם
מנחה: דר' איריס ברכוז, PH.D, פסיכולוגית חינוכית מומחית, מטפלת CBT ומדריכה מטעם איט"ה, מאמנת ADHD, מדריכה מוסמכת מטעם לשכת המאמנים, מפתחת שיטת האימון הקוגניטיבי התנהגותי ל ADHD (אימון CBT ל ADHD)
הפרעות קשב וריכוז הן שכיחות מאוד ומחקרים מעידים כי השכיחות הולכת וגדלה בהתמדה בשנים האחרונות. כיום, האומדן המקובל הוא של 9%, ובקרב מתבגרים- 11%, אך מספר מחקרים מארה"ב מדווחים על שכיחות של כ-20%!!! האם אתם עומדים מול מטופלים, תלמידים, מתאמנים עם ADHD ויודעים שיכולתם לעשות יותר? האם אתם מרגישים צורך לדייק את שיטות הטיפול שבידכם כדי ליצור שינוי אמיתי?
לקריאה על המודל ועל התאמתו לעבודה עם ADHD
תכנית 4 המודולות להכשרת מאמנים- קורס אימון CBT ל ADHD נבנתה עבורכם, אנשי המקצוע בתחום הייעוץ, החינוך וההוראה, פסיכולוגיה, אימון אישי, תרפיה ועבודה סוציאלית. היא נועדה לעזור לכם לקדם את איכות החיים של ילדים ומבוגרים עם ADHD ולקויות למידה. מטרתה להעשיר ולדייק את פרוטוקול ההתערבות שלכם, כדי שתוכלו ליצור שינוי משמעותי שיתמיד לאורך זמן.
אני מאמינה כי, כל ילד, מתבגר או מבוגר עם ADHD עומדים אמנם מול אתגרים, אך בידיהם גם מתנה שקיבלו. מתנת ה-ADHD כוללת יצירתיות, סקרנות, משיכה להרפתקאות ויכולת לחשוב "מחוץ לקופסה". בעלי ADHD מלאי התלהבות ואנרגיות, דינמיים, בעלי כריזמה ואוהבים לעזור לנמצאים בסביבתם. לצד זאת, הם חווים, בד"כ, התמודדות יומיומית עם קשיים בתכנון, ארגון וסדר, ניהול וויסות רגשות ועקביות בבצוע משימות בעלות ערך לטווח הארוך. שמתי לי למטרה לסייע בידי ילדים ומבוגרים עם הפרעת קשב וריכוז לממש את המתנה שקיבלו ולמצות את הפוטנציאל הגלום בהם. תפקידנו כמטפלים להאיר לילדים ולמבוגרים את הדרך ולסייע בעדם למצוא את השביל הנכון להם ביותר. אני מאמינה כי אימון קוגניטיבי-התנהגותי מספק תפיסת עולם וכלים משמעותיים ואפקטיביים ביותר בעבודה הטיפולית עם הילדים והמבוגרים שמתמודדים עם האתגרים לצד הכישורים האופייניים לADHD.
תכנית קורס אימון CBT ל ADHD היא תכנית חווייתית, שמתחילה במודולת מבוא של השיטה וממשיכה ב-3 מודולות ספציפיות שמתמקדות כל אחת בנושא אחר הרלבנטי לעבודה עם בעלי ADHD.
נושאים אלו כוללים: אימון כישורים חברתיים והתמודדות רגשית, אימון הורים, אימון אקדמי ואימון מורים.
מהו אימון אישי?
לפי ההגדרה של "האיגוד הבינלאומי לאימון אישי" International Coaches Federation, אימון אישי הוא תהליך יצירתי מעורר מחשבה שמסייע לקליינטים למקסם את הפוטנציאל שלהם בחייהם האישיים והמקצועיים. מאמנים מקצועיים מספקים שותפות מתמשכת שמתוכננת כדי לשפר את יכולת הביצוע של המתאמנים ואת איכות חייהם. האימון האישי מתמקד במצבם של המתאמנים בהווה ובמה שהם מוכנים לעשות כדי להגיע למצב הרצוי בעתיד.
מהו אימון ADHD?
מדובר בתחום ספציפי בעולם האימון האישי. אימון ADHD מוגדר ע"י ה-אגודה האמריקאית להפרעת קשב וריכוז כ"שותפות מתמשכת שמסייעת לקליינטים לחיות חיים אפקטיביים ומספקים יותר ע"י העמקת הלמידה, שיפור ביצועים וקידום איכות חייהם". מאמני ADHD עוזרים למתאמנים שלהם לפתח הבנה מקיפה של טבע ה-ADHD והשפעת התופעה על איכות חייהם. בנוסף, מאמני ADHD עובדים עם מתאמנים ליצור מבנים, תמיכה, מיומנויות ואסטרטגיות. הם עוזרים למתאמנים להישאר ממוקדים במטרותיהם, לעמוד איתן מול אתגרים ולהתמודד עם נושאים הנוגעים להפרעות הקשב והריכוז כמו היכולת לנהל את הזמן, יכולת התארגנות ודימוי עצמי. הם מסייעים ב"פיזור הערפל" ובהשגת תפקוד יעיל יותר.
מהו אימון CBT ל ADHD?- המודל האינטגרטיבי של ד"ר ברכוז
מטרת המודל היא לענות על הצרכים המורכבים והמגוונים של ילדים ומבוגרים בעלי ADHD במישורי החיים השונים. המודל משלב כלים יעילים במיוחד הן מתחום האימון והן מתחום הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי. זאת, כדי לתת מענה הולם ל-2 מישורים עיקריים בהם נראה קשיים אצל בעלי ADHD: הפן של התפקודים הניהוליים והפן של השליטה הרגשית. בקרב בעלי ADHD, שני תחומים אלו הם הפגיעים ביותר וקבלת כלים מצוינים להתמודדות מאפשרים שינוי משמעותי תוך פרק זמן קצר. למשל, טכניקות להקניית דפוסי חשיבה יעילה, טכניקות להרפיה פיסיולוגית וטכניקות לפתרון בעיות יאפשרו למתאמנים שלנו לפתח תחושת שליטה על רגשותיהם והתנהגותם. אסטרטגיות לניהול זמן, ארגון ניירת, התמדה במילוי משימות ישפרו באופן דרמטי את התפקוד בחיי היומיום.
מעבר לגישות ההתערבות שהמודל משלב הוא אינטגרטיבי ב-2 מישורים נוספים:
1. המודל מכיר בחשיבות ההתערבות עם סביבות הילד או המבוגר שהגיעו אלינו. כלומר, אם מדובר בהתערבות עם ילד או מתבגר לא נסתפק רק בעבודה עם הפרט, אלא נשלב גם את ההורים ולעיתים גם בני משפחה אחרים, את הצוות החינוכי וכן מעגלים נוספים שמשפיעים על הילד/מתבגר. כשמדובר במבוגר נעבוד גם עם בני הזוג, רופאים, מנחים באוניברסיטה וכו'. המטרה היא שהמתאמן/מטופל שמגיע אלינו לא יהיה תלוי בנו כמאמנים, ושעם תום האימון הסביבה תוכל להתאים את עצמה לפרט באופן המיטבי.
2. המודל מכיר בחשיבות נושא "הקומרבידיות" של ADHD.
כלומר, המודל לוקח בחשבון את העובדה שלהיות מאובחן עם ADHD פירושו שיתכנו מצבים נוספים ש"אוהבים ללכת עם ADHD". מצבים אלו יכולים לכלול: לקויות למידה, קשיי ויסות חושי, מצבי רוח מתחלפים, חרדות, טיקים, קישי שינה, ועוד. על פי המודל, חשוב להיות מודעים לאפשרות הקומרבידיות ולכך שיהיה צורך להפנות לבעלי מקצוע רלבנטיים בכל תחום וליצור שיתוף פעולה טיפולי לטובת המתאמן.
לקריאה נוספת על המודל "אימון CBT ל ADHD" בעבודה עם ילדה בת 11 עם קשיים חברתיים.
מאמר שפורסם בעלון קשב של זיוה דינה: לחצו כאן
מאמר שפורסם בפסיכואקטואליה: לחצו כאן
קורס אימון CBT ל ADHD : מועדים קרובים בזום:
מחזור 32: מתחילים ב 4/12/23
לתכנית מחזור 32 לחצו כאן בשל המצב: תוספת של 10 ש"א בנושא התמודדות עם חירום וטראומה.
או צרו קשר –טלפון נייד: 052-8353522 050-6874640
iris.berkooz@gmail.com